MI A DPF RENDSZER ÉS HOGYAN MŰKÖDIK?
Tudja, hogy a dízel részecskeszűrő nem csak hűti a levegőt a járművében? Azt hiszem, sokan nem igazán értik a DPF működését. A dízel részecskeszűrő vagy más néven DPF egy kipufogógáz-utókezelő berendezés, amely felfogja a részecskéket, például a kormot és a hamut. A részecskeszűrő jellemzően kerámia anyagból készült hordozót használ, amelyet méhsejt szerkezetűvé alakítanak ki.
Technikailag az Ön DPF rendszere a jármű teljesítményének szerves része. Jól működő DPF nélkül az Ön járműve sem fog megfelelően teljesíteni. Ma tanuljuk meg, mi az a DPF rendszer, és hogyan működik.
Mi az a DPF rendszer és hogyan működik
A dízel részecskeszűrő (DPF) egy nagyszerű automatikus szűrő, amely felfogja és tárolja a kipufogókormot, hogy csökkentse a dízelautók károsanyag-kibocsátását. De mivel ezeknek csak véges kapacitásuk van, ezt a beszorult kormot időnként ki kell üríteni vagy „el kell égetni” a részecskeszűrő regenerálásához.
Ez a regenerációs folyamat elégeti a szűrőben lerakódott felesleges kormot, csökkentve a káros kipufogógáz-kibocsátást, és segít megelőzni a dízeljárművekből, különösen gyorsításkor tapasztalt visszajelző fekete füstöt.
A blokkolt szűrő tünetei
Tehát hogyan állapíthatja meg, hogy a szűrő blokkolva van? Általában, ha a szűrő eltömődik, vagy hiba lép fel a rendszerben, narancssárga fény jelenik meg a műszerfalon. Ez a fény a gyártótól függően változik, de általában az alábbi képhez hasonlónak tűnik. Amikor ez kigyullad, tudja, hogy a szűrő valószínűleg eltömődött, és regenerációra lehet szükség.
Csakúgy, mint két fő részecske szűrése, kétféle tisztításra van szükség. A regeneráció a szén szén-dioxiddá alakításával tisztítja ki a kormot, a hamut pedig a szűrő eltávolításával és sűrített levegős gépben történő tisztítással távolítják el.
Hogyan tartsunk fenn egy jó teljesítményű DPF-et
A DPF karbantartásának legjobb módja, ha megbizonyosodik arról, hogy teljesen képes regenerálódni, amikor tele van kormmal. A regenerációnak két típusa van: passzív és aktív.
Passzív regeneráció
A passzív regeneráció akkor következik be, amikor járműve nagy sebességgel fut hosszú autópályán, ami lehetővé teszi, hogy a kipufogógáz hőmérséklete magasabb szintre emelkedjen, és tisztán égesse el a szűrőben lévő felesleges kormot.
A Terra Clean-nél azt tanácsoljuk, hogy a sofőrök rendszeresen 30-50 percet futtassák dízelmotoros járműveiket állandó sebességgel autópályán vagy A-úton, hogy segítsék a szűrő kiürítését. Azonban nem minden járművezető vezeti rendszeresen ezt a fajta vezetést – ezért a gyártók alternatív regenerációs formát terveztek. Az egyik a Redline.
Aktív regeneráció
Az aktív regeneráció azt jelenti, hogy a jármű ECU részeként automatikusan többletüzemanyagot fecskendeznek be, amikor egy szűrő elér egy előre meghatározott határt, hogy megemelje a kipufogógáz hőmérsékletét és elégesse a tárolt kormot.
Problémák adódhatnak azonban, ha az út túl rövid, mert előfordulhat, hogy a regenerációs folyamat nem fejeződik be teljesen. Ebben az esetben a figyelmeztető lámpa továbbra is azt jelzi, hogy a szűrő még mindig részben eltömődött.
Ebben az esetben lehetővé kell tenni a regenerálási ciklus befejezését és a figyelmeztető lámpa törlését úgy, hogy körülbelül 10 percig 60 km-nél nagyobb sebességgel vezet.
Tisztítanom kell a DPF-et?
Igen és nem. Ideális esetben igen, mert a DPF-jének időről időre tisztításra van szüksége. És nem, mert nem kell egyedül megtennie – ehhez szakembereink vannak.
A DPF tisztítása professzionális munkát és szakértelmet igényel. Bízzon szakemberekben, akik gondosan felderítik a részecskeszűrővel kapcsolatos problémákat, és ennek megfelelően kezelik ezeket a problémákat, így megbízható és tartós megoldásokat kínálnak.
Ha többet szeretne tudni a DPF-ekről, beszéljen a Terra Clean szakértőivel még ma!
Kapcsolat
TerraClean Group Hungary Kft.
Cím: 2131 Göd, Pesti út 9.
Telefon:
+36 20 450 9998E-mail: info@terraclean.huNyitva tartás: H-P 9-18